FAQ

Kunnen we je helpen? Je vindt hier alle antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, dan kan je op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Wat doet 2ndGoods?

2ndGoods is een nieuwe en makkelijke manier om dat wat u niet langer nodig heeft te verkopen. 2ndGoods verkoopt deze goederen namens u.

2ndGoods is een peer-to-peer seller

Wat verkoopt 2ndGoods?

Wij verkopen de volgende producten

  • Elektronica (smartphones, laptops en meer)
  • Designer mode (Michael Kors handtassen en meer)
  • Verzamelaarobjecten
  • Huishoudelijke en keukenapparatuur (magnetrons, blenders en meer)
  • Sport uitrusting (golfclubs, paardrijd of sport apparatuur en meer)
  • Muziek instrumenten (gitaren, violen en meer)
  • Meubels (bankstellen, tafels en meer)

Staat uw product er niet bij neem dan contact met ons op!

Grote kans dat wij ook uw product aannemen en kunnen verkopen.

Wat verkoopt 2ndGoods niet?

In het algemeen accepteert 2ndGoods geen:

  • Goederen die in slechte staat verkeren, goederen die minder waard zijn dan €50,-, goederen die gescheurd, kapot, bevlekt, onprettig ruiken of niet werken.
  • Goederen van lage kwaliteit of waarde.
  • Incomplete producten
  • Dure producten zonder authentieke papieren.
  • Breekbare goederen zoals vazen, kopjes en schalen.
  • Media (DVD’s CD’s, tijdschriften en boeken (tenzij ze aangemerkt kunnen worden als verzamelaarobject)
  • Goederen die een licentie code nodig hebben gecontroleerd moeten worden door een derde partij zoals cadeaubonnen, software en computerspellen.
  • Niet verkoopbare producten zoals geopende make-up
  • Goederen die op de onderstaande lijst staan
    • 18+ producten
    • Alcohol, drugs of ingrediënten die daarvoor.
    • Kunst (tenzij authentiek en alom bekend).
    • Dieren of producten afkomstig van dieren zoals huisdieren, ivoor en jachttrofeeën.
    • Gesigneerde goederen zonder certificaat van authentiekheid
    • Boeken
    • Kinderzitjes voor in de auto
    • Contracten, creditkaarten en andere financiële waardepapieren zoals aandelen en loterij kaarten.
    • Geopende make-up
    • Wapens
    • Overheidsdocumenten
    • Gevaarlijke materialen zoals verf, schoonmaakmiddelen en vuurwerk.
    • Producten die afkomstig zijn van menselijke oorsprong
    • Gestolen producten
    • Media
    • Medicijnen
    • Planten, zaden of tabak
    • Replica’s en niet toegestane kopieën
    • Vastgoed
    • Software en computerspellen waar een licentie voor nodig is.

2ndGoods behoud het recht om goederen die niet op deze lijst staan alsnog niet voor verkoop te accepteren.

Hoe komen mijn goederen bij 2ndGoods?

U kunt uw producten afgeven bij één van onze 2ndGoods (partner)locaties.

Onder de menuknop ‘contact’ vindt u (binnenkort) een kaart met locaties.

Ik weet niet wat mijn spullen waard zijn, wat nu?

Wij kunnen je helpen de waarde te bepalen. Wanneer wij uw producten ontvangen stellen wij altijd een waardebepaling op.

Hoe bepaald 2ndGoods de waarde?

Onze verkopers kijken naar de waarde van soortgelijke producten die zijn verkocht of nog worden aangeboden en maken op basis hiervan een waardebepaling.

Als uw product niet verkocht wordt in de eerste 30 dagen dan verlagen wij geleidelijk de prijs naar de ‘lage vraagprijs’, om zo het product binnen 90 dagen te verkopen.

Wanneer wordt mijn product beschouwd als nieuw?

Wij beschouwen uw product als nieuw wanneer deze wordt geleverd in de gesloten originele fabrieksverpakking. 2ndGoods kan gesloten verpakkingen openen om het product te inspecteren.

Ontvang ik meteen geld voor mijn meubelstukken?

Nee, je ontvangt het geld binnen een week nadat het meubelstuk verkocht is.

Hoe lang duurt het voordat mijn product verkocht is?

De meeste producten worden binnen 2 weken verkocht, we kunnen hier bij het maken van de afspraak een indicatie over geven.

Meer dan 80% van alle spullen wordt binnen de verkoopperiode van 90 dagen verkocht.

Hoe lang is de verkoopperiode?

Wij verkopen uw producten voor een periode van 90 dagen.

Komen jullie het meubelstuk gelijk ophalen?

Dit is mogelijk, wij nemen je meubelstuk(ken) dan in opslag. Hier betaal je eenmalig transportkosten voor. Opslag tijdens de verkooptijd is gratis.

Als ik ervoor kies om het meubelstuk thuis te houden, wat gebeurt er dan na de verkoop?

Er zijn 2 mogelijkheden:

  1. De koper komt na de betaling het meubelstuk ophalen, hier kan eventueel iemand van ons aanwezig bij zijn.
  2. Wij komen het meubelstuk ophalen en brengen het naar de koper, hiervoor betaalt de koper de transportkosten.

Als verkoper betaal je alleen transportkosten wanneer we de meubelstukken in opslag nemen.

Kan ik later nog foto’s van het meubelstuk toevoegen?

Ja, dat is geen enkel probleem. We controleren je aanmelding altijd op volledigheid. Bij het ontbreken van foto’s sturen we een mail zodat je de mogelijkheid krijgt om nog foto’s toe te voegen.

Kan ik beschadigde meubels verkopen?

Ja, dat kan zeker. Tussen onze klanten zitten ook kopers van beschadigde producten. Daarnaast kunnen we altijd samen kijken naar de kosten voor een kleine opknapbeurt.

Houdt 2ndGoods rekening met mijn prijsverwachting?

Ja, de vraagprijs die wij op de waardebepaling zetten is de prijs waarvan wij denken dat het product in de huidige markt voor verkocht kan worden.

U dient een akkoord te geven aan deze waardebepaling, bent u het niet eens met de prijs dan geven wij hier graag uitleg over en luisteren graag naar het bedrag dat u denkt te willen ontvangen.

Ben ik verplicht te verkopen als ik mijn meubel(s) in consignatie geef?

Ja. Als de verkoopprijs gelijk is aan uw verwachte prijs, of maximaal 15% lager, dan bent u verplicht afstand te doen van het product. Ligt de verkoopprijs lager dan deze 15%, dan treden we eerst met u in overleg en bent u tot niets verplicht.

Hoe gaat de betaling bij verkoop?

De betaling wordt via bankoverschrijving gedaan.

Wat zijn de kosten?

Wij vragen een commissie van 20%, 25% of 30%.

De uiteindelijke commissie ligt aan de verkoopwaarde van de goederen. Als uw product voor minder dan €500 wordt verkocht rekenen wij een commissie van 30%, is de verkoopprijs €500 of hoger dan rekenen wij een commissie van 20%. Bij een verkoopprijs van meer dan €2.500,- rekenen wij een commissie van 20%.

Deze commissies zijn inclusief btw.

Wordt een meubelstuk bijvoorbeeld voor €100,- verkocht, ontvang je daar €70 voor.

Wordt uw gamecomputer door ons verkocht voor €1.100 dan ontvangt u €825.

Wat gebeurt er met de niet-verkochte producten?

Na een verkoopperiode van 90 dagen kunt u de niet-verkochte producten ophalen bij de locatie waar u deze heeft afgegeven. Hiervoor heeft u twee weken de tijd.

Wij kunnen de goederen ook thuis bezorgen echter reken wij daar wel kosten voor.

In sommige gevallen zullen wij u aanbieden om de verkoop met nog een periode van 90 dagen te verlengen.

Laat u uw goederen door iemand anders brengen?

Wanneer uw goederen door iemand anders dan uzelf worden gebracht of door één van onze partners of onszelf wordt opgehaald. Geef dan een ingevuld en ondertekend klantcontact formulier mee aan de chauffeur.

U kunt het formulier (hier) downloaden.

Zo weten wij ook waar het geld uiteindelijk naartoe moet.

Hoe wordt ik een 2ndGoods partner?

U kunt een partner worden als u beschikt over de mogelijkheid om tenminste:

(1) 50 artikelen per maand te ontvangen en te verwerken,

(2) producten voor tenminste 60 kalender dagen kan opslaan.

Neem contact op met rogier@2ndgoods.nl voor meer informatie.

Staat uw vraag er niet tussen, maak dan gebruik van het onderstaande formulier of neem telefonisch contact met ons op.